Бізнес по-міленіальськи: як у 22 роки заробити 100 тисяч доларів

Яні Анохіній усього 22. При цьому вона власниця процвітаючої фірми Voeu Du Coeur, торгова марка якої зареєстрована в Україні та в США. Її продукція з'являлася на обкладинці всесвітньо відомого весільного журналу Martha Stewart Weddings і на сторінках Vogue. Коробочки для прикрас, зроблені в Дніпрі, купують у десятках країн світу. Як дівчині без стартового капіталу вдалося цього досягти? Читайте.

Від фотографії до виробництва

«Щоразу, коли я говорю, чим займаюся, усі дуже дивуються, як це продається. Тому довгий час мені було простіше сказати, що я сиджу вдома, принаймні, в Україні», – розповідає Яна Анохіна. Її бізнес – оксамитові коробочки для ювелірних виробів. Це не просто тара, яку купують, а потім викидають. Вона стає першою сімейною реліквією, передається з покоління у покоління. Усе почалося в далекому дитинстві. Усі чоловіки в родині Яни – дідусь, тато, дядько – захоплювалися фотографією. Ще в школі вона почала фотографувати, а під час фотосесії на випускний альбом подружилася з фотографом. Зрозумівши, що сімнадцятирічна дівчина непогано розбирається в справі, він одразу після школи покликав її працювати в свою компанію. Яна вступила до вузу на заочне відділення та розпочала кар'єру фотографа.

Заробивши за сезон собі на професійний апарат, дівчина почала свою справу. Спочатку знімала Love-story, потім узялася за весілля. «Я завжди рівнялася на роботи закордонних фотографів, вивчала тенденції, що актуальні в США. У 2016 році мені знадобилася красива коробочка, в якій я хотіла сфотографувати обручки. Не знайшовши потрібної речі в Україні, вирішила виготовити сама. Ні на що особливо не сподіваючись, виставила свою саморобку на міжнародний торговельний майданчик. Коли протягом місяця її купили, я була дуже здивована» ,– розповідає Яна. Вивчивши ринок, вона побачила, що дійсно цих аксесуарів не вистачає. Працюючи над наступними коробочками, художниця думала, як зробити їх цікавішими. Поставила ціну вдвічі вищу ніж на аналогічні товари, але їх все одно продовжували купувати. «Перш за все тому, що вони були дуже красиво зняті. Досвід не проп'єш!» – сміється майстриня. Перші пів року Яна робила все сама. Їдучи кудись, брала все необхідне з собою, тому могла виконувати замовлення в будь-якій точці світу.

Важливою складовою успіху був вибір найкращої сировини. «Сьогодні весь оксамит ми замовляємо з Італії, Франції та Великобританії, – каже Яна. – Переважно це брендові тканини: Armani, Gucci тощо. Просто тому, що я хочу досягти високої якості. Не відразу виходило закуповувати такі матеріали. Але я завжди намагалася брати найкраще з можливого. Нехай спочатку менше, але якісніше. Зараз у палітрі оксамиту понад 60 відтінків».

Одного разу, коли Яна повернулася з подорожі, вона вивчила список замовлень – і зрозуміла, що просто не справляється з таким потоком. З'явилися постійні клієнти. Деякі організатори весіль хотіли купувати оптом. Настав час розширювати справу та наймати майстринь. «Мені в мої 19 років було нелегко зрозуміти, що та як треба робити, – згадує Яна. – На ринку не було готових фахівців. Тому довелося знайти людину та всьому навчити. Тоді мені здавалося, що це неможливо. На щастя, я помилялася».

Спочатку вона найняла двох помічниць. Поступово юна бізнес-леді створила свою команду. Сьогодні в компанії працюють 5 майстринь. Усі вони офіційно працевлаштовані. «Це дуже важливий момент. Наймаючи людей за всіма правилами, отримуєш лояльних співробітників. Майстрині можуть не боятися, що їх завтра викинуть на вулицю. А я можу на них розраховувати, бо знаю, що вони в будь-якому випадку прийдуть на роботу», – каже Яна.

У Customer service є і дистанційні співробітники – ті, хто безпосередньо спілкується з замовниками, а також ті, хто наповнює контентом сторінку компанії в Instagram. На цю посаду запрошують українців, які багато подорожують. Від цього справа лише виграє. «Вирішуючи, чи брати людину в свою команду, я оцінюю її адекватність, – розповідає Яна Анохіна. – Все будується на енергії. Якщо вона є, а знань немає, людина навчиться чому завгодно. Якщо людина жива, якщо їй хочеться розвиватися, ми добре співпрацюватимемо. Якщо розмова починається із запитання про бонуси, я розумію, що нічого не вийде».

Instagram до Маврикія доведе

Щомісяця компанія Яни Анохіної отримує 50–80 замовлень. Деякі купують один виріб, деякі – цілу партію. Середній чек на виріб варіюється від 90 до 110 доларів США.

Замовляють їх наречені, а також організатори весіль, фотографи та навіть ювелірні бренди, нішеві, але досить відомі в своїх країнах. Коробочки з Дніпра роз'їжджаються в 40 країн, одна з них полетіла навіть на Маврикій. Але найбільше замовлень із США, Великобританії та Франції. Аксесуари Voeu Du Coeur продаються не тільки онлайн, але і в шоу-румах у Німеччині, Австрії, Франції і Канаді. За три роки дохід перевищив 100 тисяч доларів США.

Усі переговори ведуться електронною поштою по-англійськи. «Не варто думати, що це складно. Коли людина робить те, що їй подобається, вона може спілкуватися з клієнтами і за допомогою Google-перекладача. Для більшості з тих, хто користується англійською мовою, вона не рідна. Тому до помилок у мові люди ставляться з розумінням. Наприклад, італійці найчастіше знають англійську ще гірше, ніж ми. Але це не проблема. Ми все одно один одного розуміємо», – розповідає Яна.

При цьому Яна Анохіна не має на меті працювати з клієнтами з СНД. Виняток становить невелика кількість покупців з України, але дівчина не прагне збільшувати їхню кількість.

«Народившись у США, тренд коли-небудь прийде і в Україну. І якщо я можу, не напружуючись, отримувати за кордоном кращий результат, ніж в Україні, напружуючись, мій вибір очевидний, – пояснює Яна. – Справа в тому, що українські споживачі брендів дуже прискіпливі. Робота за кордоном за українськими стандартами – має велику конкурентну перевагу. Мої клієнти, наприклад, дивуються, що ми їм відповідаємо в той же день, і замовлення з України може прийти до них за 3 дні».

Такого успіху Яна Анохіна досягла практично без витрат на рекламу. Просування йде через Instagram без платної реклами. Стартували, почали робити красиву картинку, цікавий контент. Ще один важливий канал – рекомендації старих клієнтів новим. І приємний бонус – безкоштовні публікації в глянцевих журналах».

«Зазвичай, отримавши замовлення на зйомку від якогось бренду, редактор звертається до нас із проханням надати реквізит, – пояснює Яна. – Ми не відмовляємо. Отримуємо безкоштовну публікацію та потік клієнтів, які хочуть ось таке, як на цій рекламі. Це дуже приємно. Ми не шукаємо спеціально тих, хто нас пропіарить».

Яні Анохіній не знадобився стартовий капітал. Бізнес ріс, як дерево. У розвиток вкладали із заробленого. Протягом найближчих 2–3 років Яна збирається відкрити представництва в Нью-Йорку, Парижі, Лондоні, а також в одному з міст Південно-Східної Азії. Ринок люкс-виробів там росте, і туди пора заходити, -– упевнена дівчина.

Де брати ідеї та знання

Найпростіше – в книгах. «Якщо ви вже ведете бізнес і хочете його масштабувати, вам допоможе книга Іцхака Адізеса «Цикл управління корпорацією». Ще раджу почитати Роберта Кіосакі – говорить Яна. Не менш корисні різні навчальні семінари. Саме на семінарі з розвитку підприємництва в Україні КУБ, організованому програмою ПриватБанку, Яна Анохіна знайшла нового друга.

«Проєкт КУБ ПриватБанку організував у Дніпрі семінар Давида Брауна для підприємців. Дуже добре, що хтось в Україні займається освітою підприємців. У них прекрасний підбір спік ерів. Я багато чула про Давида Брауна і дуже захоплювалася ним, – розповідає Яна. – Дізнавшись, що він проводить семінар у Дніпрі, я знайшла спільних знайомих і познайомилася з ним через соцмережі. Я дуже люблю приймати гостей, створювати дружню атмосферу: забрати з аеропорту, в готелі поселити, включити режим бабусі, нагодувати, всюди відвезти. Ось так ми почали спілкуватися. Давид – дуже цікава людина, у якої є чому повчитися».

Поради підприємцям-початківцям від Яни Анохіної

1. Якщо ви думаєте, чи варто розпочати свій бізнес, не треба думати, треба відразу робити.
2. Не ведіть бізнес із друзями.
3. Відразу починайте вести управлінський облік. Кожен підприємець повинен зробити собі щось на кшталт PNL, щоб бачити, що відбувається. Зараз я його веду просто в електронній таблиці Excel. Поки що сенсу використовувати більш спеціалізовану програму я не бачу.
4. Наймайте адекватних людей.
5. Робіть те, що вам у кайф. Людина може бути дуже розумною, але коли у неї немає енергії, проривів чекати не варто.
6. Подорожуйте! Сьогодні для цього не потрібно великих грошей. Не обов'язково платити за готель. На CouchSurfing можна знайти варіант безкоштовного проживання. При цьому навіть бюджетна поїздка подарує вам нові ідеї та зарядить енергією.