Сервіс індивідуального зберігання, популярний в Америці та Європі, тепер доступний і в Україні

Олег Зубаха – засновник проєкту та співвласник компанії MYBOX Self Storage.

Про що ваш бізнес?

Наш проєкт – MYBOX. Це склади сучасного формату під індивідуальне зберігання. Такий формат (Self Storage) дуже популярний в Америці та Європі, тепер він доступний і в нас.

Сервіс MYBOX підходить як для приватних осіб, так і для бізнесу. По суті, це великий склад, поділений на різного типу бокси розміром 1–50 кв. м. Клієнт, укладаючи договір з нашою фірмою, користується боксом самостійно. Для цього на нашому складі є все необхідне – візки, рокли, навантажувачі, стелажі. За необхідності можна скористатися послугами вантажників і доставкою вантажу.

Об'єкт має 3 контури охорони, оснащений сучасною пожежною системою, сигналізацією та відеоспостереженням, що забезпечує цілковитий захист майна клієнта. У кожного клієнта є свій персональний магнітний пропуск, який дозволяє цілодобово потрапити на територію комплексу. На нашому складі можна швидко, зручно та вигідно розмістити найрізноманітніше майно.

З чого все починалося?

Ідеєю цього бізнесу ми з моїм партнером Ігорем захопилися ще під час стажування в США. Через декілька років вирішили реалізувати проєкт в Україні. Проаналізувавши потреби нашого ринку, ми відкрили сервіс індивідуального зберігання MYBOX в Одесі.

Український ринок Self Storage відрізняється від ринку США. У США великий попит на бокси від 10–30 кв. м. В Одесі більш популярними виявилися бокси від 3 до 6 кв. м. Наші основні переваги – гнучкість і безпека. Сьогодні клієнту потрібен один розмір боксу, а завтра – інший. У нас в будь-який момент можна орендувати бокс потрібного розміру.

Мета нашої компанії – надавати людям якісний сервіс.

Усе необхідне клієнт може знайти в нас на складі – від канцелярського ножа та коробок до пакувального матеріалу.

Інвестиції чи свій капітал?

На старті ми вклали в бізнес свої гроші. У цьому кварталі в зв'язку з розширенням і переобладнанням ряду комунікацій взяли кредит в українському банку. Але сучасні умови кредитування нас не задовольняють.

Зараз площа складу становить 1500 кв. м. За 10 місяців роботи клієнтами нашого сервісу стали понад 100 осіб і близько 10 великих фірм. У нас є спеціальні варіанти зберігання бізнес-майна: палети (так зване «відповідальне зберігання»), а також індивідуальні бокси площею від 20 до 50 кв. м. Цінова політика варіюється від 150 до 450 грн за кв. м. Найдорожчі бокси площею 1, 2 та 3 кв. м – 500 грн, 900 грн, 1200 грн ціна за бокс відповідно. Бокс площею 4 кв.м, за ціною оренди 1500 грн на місяць, може вмістити речі з 2-кімнатної квартири під час переїзду, наприклад.

Це набагато вигідніше, ніж орендувати неопалювальний гараж без охорони і пожежної сигналізації за 100 доларів США на місяць.

Ваші клієнти – хто вони?

Наші потенційні клієнти – це люди, які живуть в новобудовах з красивим інтер’єром. Захаращувати цей простір не хочеться. MYBOX дозволяє звільнити місце, адже потрібні, але не актуальні зараз речі, меблі, спортивний інвентар можна перевезти в особистий бокс.

Також наші клієнти – це одесити, які влітку здають свої квартири туристам. На цей період їм потрібно вивезти якісь свої речі – сервіс MYBOX у такому випадку стане в пригоді.

Власникам компаній наш сервіс вигідний, тому що у нас гнучкий термін оренди та оплата тільки за використану площу. Ще одна послуга, яку ми надаємо – надсилання вантажів клієнта – фулфілмент. Все це дозволяє людям істотно заощадити час і ресурси.

На яких ринках ви працюєте?

Зараз ми працюємо на локальному ринку Одеси та області. Але плануємо побудувати склади у всіх українських містах-мільйонниках.

Які канали просування використовуєте? Через який канал відбувається найбільше замовлень?>

Найефективніше просування відбувається через Facebook та Instagram. Більшість клієнтів дізнаються про нас саме через ці соціальні мережі.

А ще ми виступаємо партнерами на різних заходах. Наприклад, ми брали участь у різноманітних автопробігах, у декількох благодійних забігах тощо.

Чи траплялися факапи у вашому бізнесі?

Можна сказати, що у нас був важкий старт. Ми почали рекламувати сервіс уже після відкриття, бо думали, що наступного дня буде черга клієнтів. На жаль, цього не сталося – ми втратили цілий місяць.

Скільки людей у ​​вашій команді?

У нас зараз 5 штатних співробітників і 6 на аутсорсингу.

Ідеальний співробітник у вашій команді – який він?

Ми не шукаємо ідеального співробітника. Перш за все, людина в нашій команді має бути відповідальною, комунікабельною, з гумором і позитивним мисленням.

Чим займалися до того як стати підприємцем?

Підприємництвом я займаюся понад 10 років. Ще зі студентських років ми з хлопцями продавали різні товари уроздріб. Потім займалися імпортом та експортом інгредієнтів для хлібопекарського та кондитерського виробництва. Цей бізнес існує і зараз.

Підприємцями народжуються чи стають?

Усе залежить від бажань і амбіцій людини. Підприємець – це той, хто не боїться ризикувати та помилятися.

Порада підприємцям-початківцям

Пробуйте, аналізуйте, робіть висновки зі своїх помилок. Починайте не з продукту та розробки, а з перевірки попиту. Приділіть особливу увагу тайм-менеджменту та фінансовій грамотності.

З якими проблемами сьогодні стикається малий бізнес в Україні?

Немає дешевих кредитів, велике кредитне навантаження. Низька купівельна спроможність населення. Низький рейтинг довіри до уряду.

Три бізнес-книги, які повинен прочитати кожен підприємець?

Айн Ренд «Атлант розправив плечі», Теодор Драйзер «Фінансист», Д. Йоффі, М. Кусумано «Стратегії геніїв».

Як ви отримуєте нові знання? Чи потрібно навчання підприємцям?

Навчаюся щодня: відвідую різні тренінги, семінари, бізнес-клуби, читаю книги, телеграм-канали, новинні портали тощо. На мою думку, наше оточення трансформує нас самих. З'явилося безліч освітніх платформ, наприклад TED, EDX. На YouTubе є цікаві пізнавальні канали Євгенія Черняка (BIG Money) та Андрія Оністрата. Що стосується новинних порталів, читаю: MC Today, Ain, Business Insider, Tech Crunch.

Як думаєте, яких саме знань бракує підприємцям, щоб бути успішними?

Зараз інформації дуже багато, і вона доступна. Головне – правильно її фільтрувати.

Яким ви бачите свій бізнес через 5 років?

У планах прогресивне зростання та масштабування бізнесу до 100 000 кв. м, а також вихід на ринки ближнього зарубіжжя. Зараз ми в процесі розробки своєї CRM-системи та франчайзингового пакета. Цей варіант (франшиза) в першу чергу буде цікавий підприємцям, які мають вільні гроші і вони хочуть побудувати бізнес, який буде зрозумілий та простий в управлінні. А також тим, хто є власником складської, офісної, торгової нерухомості або будь-якого приміщення, яке можна обладнати для складських потреб. Головний критерій вибору – це локація. Об’єкт повинен знаходитися в межах великого міста.